نرم افزار پردازش تصاویر پهپاد Correlator 3D

پهپاد ، این پدیده ی نوظهور در کشورمان ، بازار فتوگرامتری کشور را دگرگون کرده است، به طوری که کسانی که تا چند سال قبل به دلیل هزینه سرسام آور حتی به کسب درآمد از فتوگرامتری فکر هم نمی کردند حالا فتوگرامتری منبع درآمد اصلی آنها شده است. کسانی که تا چند سال قبل حتی به ذهنشان خطور نمی کرد روزی برای دستگاهی مرتبط با نقشه برداری بالای 40 میلیون هزینه کنند حالا پهپاد های بالای صد میلیونی خریداری می کنند. همین دو نکته برای پرداختن به این دستگاه کوچک نه چندان پیچیده کافی است.

نرم افزار پردازش تصاویر پهپاد

محققین زیادی چند سالی است با توجه به فراگیر شدن استفاده از پهپاد ، چه در نقشه برداری و چه در زمینه های دیگر مثل نظامی و کشاورزی و … شروع به ساخت پهپاد کرده اند. اتفاقا کار و کاسبی خوبی هم دارند. اما متاسفانه به دلیل رعایت نشدن حق کپی رایت در کشورمان معمولا کسی به فکر نوشتن نرم افزاری جهت پردازش تصویرهای پهپاد نمی افتد و صنعت نرم افزار کشورمان هم چنان منتظر تصمیمی است تا با اتکا به آن از باتلاقی که در آن فرو می رود رهایی یابد.

به دلیل وجود نداشتن نرم افزار داخلی مناسب ، تمام استفاده کنندگان از پهپاد در کشورمان سراغ گزینه های خارجی می روند ، از هر مهندس نقشه برداری در مورد نرم افزار های پردازش تصویر پهپاد و فتوگرامتری برد کوتاه بپرسید به شما AGISOFT PHOTOSCAN و Pix4D را معرفی می کند. این دو نرم افزار معروف ترین نرم افزارهای حال حاضر بازار هستند ، AGISOFT PHOTOSCAN به دلیل وجود داشتن کرک آن کاربرد بیشتری بین مهندسین دارد ، اما Pix4D به دلیل نیاز به لایسنس کمتر مورد اقبال قرار گرفته است. برخی پهپاد های خارجی که در کشور به فروش می رسد به همراه خود یک نسخه از Pix4D را دارند. به همین دلیل این نرم افزار در بازار کار جایگاه خاص خود را دارد .

Correlator 3D

در این مطلب قصد داریم نرم افزار دیگری علاوه بر دو نرم افزار فوق را به شما معرفی کنیم . این نرم افزار Correlator 3D نام دارد. به تازگی زمزمه هایی در مورد آن در گفت و گوهای مهندسین نقشه برداری شنیده می شود. در صورتی که این نرم افزار از سرعت بالاتری نسبت به دو نرم افزار دیگر برخوردار باشد و یا کیفیت مدل نهایی آن از دیگر نرم افزارها بهتر باشد هیچ بعید نیست کم کم جایگاه آنها را در بازار ایران از آن خود کند.

این نرم افزار قابلیت پردازش تصاویر پهپاد ها ، تصاویر هوایی فتوگرامتری و تصاویر ماهواره ای را دارد. به همین دلیل هیچ محدودیتی در استفاده از آن نخواهید داشت ، طبق ادعای شرکت تولید کننده ی این نرم افزار پردازش عکس ها و رسیدن به ابر نقطه ی متراکم در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. برخلاف دو نرم افزار ذکر شده در این مقاله ، این نرم افزار نیازی رم بسیار بالا بر روی سیستم شما نخواهد داشت و طبق ادعای سایت نرم افزار تنها با 8 گیگ رم شما قادر به پردازش تصاویر خود هستید.

مزایای نرم افزار Correlator 3D

 

  1. عدم نیاز به رم و هارد دیسک خیلی زیاد به دلیل روند خاص پردازش (tile by tile processing)
  2. مدیریت و کاربری آسان داده های بسیار بزرگ به دلیل اداره کردن بهینه داده ها
  3. قابلیت همزمانی کار روی موزاییک ها که باعث سرعت بخشیدن به فرآیند پروژه خواهد شد
  4. و…

در ادامه تصاویری از محیط نرم افزار و فایل راهنمای آن مشاهده خواهید کرد و سپس لینک سایت نرم افزار در اختیارتان قرار گرفته است تا با مراجعه به آن به پاسخ پرسش های احتمالی خود دست پیدا کنید.

نرم افزار پردازش تصاویر پهپاد

 

نرم افزار پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری

 

نرم افزار پردازش تصاویر پهپاد فتوگرامتری

دموی نرم افزار Correlator 3D را می توانید از لینک رو به رو درخواست کنید : لینک

 

 

4 Comments

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.