جدیدترین اسکنر سه بعدی 3D Scanner

انستیتوی آلمانی فرانهوفر ، که در زمینه ی اپتیک وابزارهای اندازه گیری دقیق تحقیق می کند در جدیدترین دستاورد خود اسکنر سه بعدی جدیدی ساخته است. این اسکنر که تکنولوژی ای شبیه به کینکت دارد با استفاده از اشعه مادون قرمز اقدام به بازسازی سه بعدی صحنه می کند، البته دقت و رزولوشن زمانی و مکانی این اسکنر نسبت به کینکت بسیار بهتر است.

اسکنر سه بعدی جدید فرانهوفر

 

دکتر کوین فوشل ، سرپرست دپارتمان استراتژی و بازاریابی انستیتو فرانهوفر درباره ی این اسکنر توضیح می دهد : ” ما اسکنر سه بعدی با رزولوشن بالا ساخته ایم ، که در هر ثانیه 36 تصویر سه بعدی با رزولوشن 1000*1000 پیکسل ثبت می کند ، برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از نور ما از طول موج مادون قرمز نزدیک (NIR) استفاده کردیم ، دو دوربین مادون قرمز در این دستگاه استفاده شده است که یکی برای تصویر برداری رنگی و دومی برای پروجکت کردن مادون قرمز بر روی جسم است.”

این سیستم برخلاف بسیاری از سیستم های اسکن سه بعدی به جای استفاده از لیزر ، از موج مادون قرمزی که به جسم تابانده می شود استفاده کرده است ، این موج باعث تفاوت بین نقاط مختلف جسم می شود، این تفاوت توسط دوربین ثبت شده و بلافاصله به اطلاعات سه بعدی تبدیل می شود. این سیستم اولین سیستمی است که با این سطح دقت اطلاعات آنی سه بعدی در اختیار کاربر قرار می دهد .

فتوگرامتری برد کوتاه ، اسکنر سه بعدی مادون قرمز

یکی از کاربرد های این سیستم بازی های ویدیوئی است ، البته طبق اعلام فرانهوفر این سیستم کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

یکی از کاربرد هایی که فرانهوفر به آن اشاره کرده است استفاده از این سیستم در توانبخشی افراد است ، این سیستم می تواند با اسکن بیمار در هنگام انجام تمرین های مختلف به بررسی نحوه انجام تمرین و صحت آن بپردازد. این اسکنر می تواند به ربات ها برای تعامل بهتر با انسان ها کمک کنند، به عنوان مثال ربات با اسکن چهره ی یک فرد در هنگام مواجهه و صحبت کردن، به حالت های روحی و چهره ی یک فرد پی ببرد.

هنوز قیمت این سیستم مشخص نشده است ولی نسخه ی اولیه ی آن در نمایشگاه سیستم های کنترلی اشتوتگارت به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

One Comment

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.