اندازه گیری دقیق و مدلسازی سه بعدی اجسام

گروه فتوگرامتری برد کوتاه در طی 6 سال فعالیت خود در زمینه اندازه گیری های دقیق به روش های مختلف اعم از فتوگرامتری و اسکن سه بعدی و… توانسته است به فعالیت بپردازد. پروژه های فراوانی در این مدت توسط ما برای شرکت ها و پروژه های مختلف انجام شده است که می توانید در قسمت پروژه های انجام شده آن ها را ملاحظه فرمایید .

اندازه گیری دقیق

فتوگرامتری برد کوتاه توانایی اندازه گیری طول با دقت های بسیار بالا و در حد میکرون را دارا است ، این اندازه گیری ها به دلیل عدم تماس با جسم و تراکم بسیار بالا (رسیدن به ابر نقطه) در بسیاری از کاربرد ها بسیار مفید خواهید بود.

اندازه گیری دقیق - باستان شناسی - موزه

از این اندازه گیری ها در کاربرد های متنوعی استفاده خواهد شد. مانند باستان شناسی و موزه های مجازی و تحقیقات تاریخی بر روی اجسام یافته شده از حفاری های باستان شناسی . به دلیل عدم تماس با جسم این روش تنها روشی است که به جسم آسیبی نخواهد رساند و محققین می توانند به جای کار بر روی خود جسم می توانند بر روی مدل سه بعدی آن تحقیق کنند.

تهیه مدل سه بعدی با فرمت های مختلف مثل STL و OBJ و … مناسب پرینت سه بعدی

با ظهور پرینتر های سه بعدی ساخت ماکت ها و قطعات مختلف با پرینتر سه بعدی رواج پیدا کرده است، این امر نیازمند مدل سه بعدی قطعات و اجسام می باشد. برای این کار باید با روش هایی مانند فتوگرامتری اجسام را اسکن سه بعدی کنیم .

مدلسازی سه بعدی اجسام برای پرینت سه بعدی

مدلسازی سه بعدی برای انیمیشن سازی و بازی سازی

بسیاری از بازی ها نیاز به مدل سه بعدی کاراکتر ها و یا محیط بازی دارند ، فتوگرامتری مناسبت ترین روش برای ساخت مدل سه بعدی کاراکتر ها و یا محیط های واقعی هستند.

محاسبه حجم عملیات خاکی

یکی از عملیات های عمرانی پرخرج عملیات خاکی است، با استفاده از فتوگرامتری پهپاد می توانید با بیشترین سرعت حجم عملیات خاکی را در معادن و پروژه های عمرانی با دقت بالا محاسبه کنید.

محاسبه حجم عملیات خاکی با فتوگرامتری پهپاد

 

جابجایی سنجی با فتوگرامتری برد کوتاه

به دلیل دقت های بسیار بالای فتوگرامتری برد کوتاه ، می توان از آن در جابجایی سنجی های عمرانی و صنعتی استفاده کرد. در سدها و عملیات های گودبرداری و تونل ها می توان از این روش استفاده کرد.

 

جابجایی سنجی با فتوگرامتری برد کوتاه

تیم ما متشکل از چندین متخصص در زمینه های فوق است که فارغ التحصیل از دانشگاه تهران و خواجه نصیر هستند. در صورت نیاز به خدمات ما در هر کدام از زمینه های بالا می توانید در قسمت درباره ی ما به اطلاعات تماس با ما دست پیدا کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.