دوربین جدید کمپانی light

در این مطلب قصد داریم دوربین جدیدی که توسط استارت آپ light ساخته شده است را به شما معرفی کنیم . این دوربین متفاوت که تقریبا به هیچ کدام از دوربین هایی که تا به حال دیده اید شباهتی ندارد با استفاده از چندین سنسور مختلف به تصاویر با کیفیت 52 مگاپیکسلی دست پیدا می کند. این دوربین تکنولوژی ای شبیه به دوربین های ماجولار مورد استفاده در نقشه برداری دارند ، البته نه به آن اندازه پیشرفته !!

دوربین جدید کمپانی لایت Light

دوربین light L16 از 16 لنز با فاصله های کانونی 35 ، 70 و 150 میلیمتری تشکیل شده که به صورت هوشمند با استفاده از این تصاویر می تواند تصاویری با فاصله کانونی بین 35 تا 150 میلی متر تولید کند . در صورت تولید این دوربین صنعت دوربین های DSLR تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ، شرکت سازنده ادعا می کند این دوربین رقیبی برای DSLR های گران و حجیم است. این دوربین با وزن و حجم کم خود قابل حمل در جیب و کیف های دستی و وقتی بدانید که می توانید با آن تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشید، حمل آن در جیب می تواند هیجان انگیز تر نیز باشد .

فتوگرامتری برد کوتاه دوربین 52 مگاپیکسلی

تا همین یک سال پیش شاید وقتی صحبت از عکسی با اندازه 52 مگاپیکسل می شد ذهن همه به سمت دوربین های DSLR بزرگ و گران کمپانی های Canon و Nikon می رفت، اما چند ماه قبل با معرفی شدن دوربین جدید استارت آپ Light همه معادلات به هم خورد. این دوربین با وزن 435 گرمی و اندازه ی 8*16 سانتی متری خود برای DSLRهای عظیم الجثه خط و نشان می کشد. حتی اگر نگاهی به قیمت این دوربین بیاندازیم متوجه می شویم این کوچکِ پرکاربرد ارزان تر از دوربین های DSLR نیز هست.

دوربین فتوگرامتری برد کوتاهاین دوربین در فتوگرامتری کاربرد دارد؟

صرف این که یک دوربین با 435 گرم وزن بتواند عکسی با 52 مگاپیکسل اندازه اخذ کند برای فتوگرامتریست ها بسیار هیجان انگیز است. چنین دوربینی می تواند روی پهپاد ها متصل شده و محدودیت زمان پروازی آن ها را قابلیت های خود جبران کند . اگر چنین دوربینی استحکام هندسی کافی برای کارهای فتوگرامتری را داشته باشد تحولی در اخذ داده ی فتوگرامتری در راه خواهد بود.

دوربین فتوگرامتری برد کوتاه

همان طور که از تصاویر بر می آید استفاده از چندین سنسور در این دوربین احتمالا استحکام هندسی آن را پایین خواهد آورد ، باید منتظر باشیم و ببینیم که سازندگان این دوربین چه ایده ای در زمینه ی هندسه ی تصاویر این دوربین در ساخت آن به کار برده اند و آیا این ایده باعث تخریب هندسه ی آن شده است یا نه؟

علم و تکنولوژی خیلی سریع تر از آن چیزی که فکرش را بکنیم در حال حرکت رو به جلو است . ما در این پیشرفت چه سهمی داریم؟

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.