کاربرد های فتوگرامتری برد کوتاه

فتوگرامتری برد کوتاه با قابلیت هایی که دارد بدون رقیب جلوتر از دیگر رشته ها می تازد. قابلیت هایی که این روش دارد تقریبا با هیچ روش دیگری قابل جایگزین کردن نیست. از اندازه گیری های بسیار دقیق با هزینه ی بسیار کم گرفته تا اندازه گیری بدون نیاز به تماس با جسم و هیچ عملیات جانبی دیگر. این قابلیت ها باعث شده روش های مبتنی بر فتوگرامتری برد کوتاه در میان مهندسان و متخصصین در تمام دنیا بسیار پرکاربرد باشند. در این مطلب قصد داریم به کاربرد های فتوگرامتری برد کوتاه بپردازیم.

  • کاربردهای مدلسازی سه بعدی به روش فتوگرامتری:

–صنعت پزشکی:

در صنعت پزشکی و مخصوصا در دندان پزشکی نیاز به مدل سه بعدی قالب های دندان احساس می شود. این مدل های سه بعدی با روش فتوگرامتری برد کوتاه قابل دسترس هستند. در سایت ما اسکنر های مناسب برای این امر در دسترس پزشکان محترم قرار گرفته است تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

کاربردهای فتوگرامتری برد کوتاه - صنعت پزشکی

–مجسمه سازی

مجسمه سازی با ظهور تکنیک فتوگرامتری برد کوتاه بعدی تازه از خود را کشف کرده است. بعدی که دیگر بیش از هنر به مهندسی و اندازه گیری های فتوگرامتری برد کوتاه وابسته است. با مدل سه بعدی ای که با فتوگرامتری برد کوتاه به دست آمده می توان مجسمه هایی زیبا ،چشم نواز و دقیق ساخت. این امر نیز توسط گروه ما در سایت فتوگرامتری برد کوتاه به ورطه ی عمل رسیده است.

کاربردهای فتوگرامتری برد کوتاه - صنعت مجسمه سازی

–مهندسی معکوس

شاید مهندسی ترین کاربرد فتوگرامتری برد کوتاه استفاده از آن در مهندسی معکوس قطعات باشد. معمولا قطعات پیشرفته ی مورد نیاز صنایع که دارای مشابه خارجی هستند با این روش مشابه سازی می شوند. بسته به دقت مورد نیاز روش های مختلفی برای این کار وجود دارد .

–عمران و نقشه برداری

نقشه برداری به عنوان مادر علم فتوگرامتری یکی از مهمترین کاربردهایی است که برای فتوگرامتری پهپاد در دسترس است.

–صنعت انیمیشن

اگر بخواهیم انیمیشنی ساخت داخل بسازیم که بیننده با دیدن آن به توانایی های داخلی کشورمان ایمان بیاورد بهتر است مدل های سه بعدی ای که در آن استفاده می کنیم بیشترین شباهت به واقعیت را داشته باشند. این شباهت با فتوگرامتری برد کوتاه قابل پیاده سازی است.

–صنعت بازی سازی

صنعت بازی سازی یکی از درآمدزا ترین صنعت های تکنولوژیک دنیا است. به تازگی کاربرد دیگری از فتوگرامتری در این صنعت اجرایی شده است. با استفاده از اسکن سه بعدی چهره با فتوگرامتری برد کوتاه و جایگزین کردن مدل سه بعدی چهره خود با چهره کاراکتر اصلی بازی می توان حس جدیدی در حین بازی کردن به کاربر منتقل کرد.

 

  • در حالت های خاصی تنها راه رسیدن به جواب مورد نظر استفاده از فتوگرامتری برد کوتاه است :

1.اشیا غیر قابل دسترس

2.اشیا بسیار کوچک

3.اشیا متحرک که نیاز به اطلاعات سه بعدی آنی از آنها است

4.اندازه گیری حتما مورد نیاز نیست ولی ممکن است به آن نیاز پیدا کنیم

5.اندازه گیری مستقیم غیرممکن، غیر عملی و یا غیر اقتصادی است

6.زمانی که اندازه گیری مستقیم باعث آسیب به جسم یا جلوگیری از فرآیندی است که اطراف آن اتفاق می افتد.

7.زمانی که اطلاعات آنی مورد نیاز است.

8.زمانی که به تعداد نقاط بسیار زیادی از هدف مورد نظر نیاز داشته باشیم.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.