کاربرد فتوگرامتری در صنعت فیلم سازی

فتوگرامتری علم جمع آوری اطلاعات 3 بعدی از یک جسم یا مکان واقعی با استفاده از تصاویر 2 بعدی است، اطلاعات به دست آمده توسط فتوگرامتری در زمینه های فراوانی کاربرد دارد، یکی از این زمینه ها صنعت فیلم سازی است.

یکی از اولین فیلم هایی که از فتوگرامتری در آن استفاده شد فیلم Fight Club 1999 بود که در آن David Fincher کارگردان فیلم دوست نداشت انعکاس تصویر دوربین در شیشه ی اجاق گاز در فیلم ثبت شود و به همین خاطر با استفاده از فتوگرامتری آن لوکیشن را به طور کامل سه بعدی سازی کرد و از مدل سه بعدی آن برای فیلم خود استفاده کرد، در این صحنه حتی شکاف کنار فریزر نیز نادیده گرفته نشد. البته در این فیلم در صحنه های دیگری نیز از فتوگرامتری بهره برده شد.

فتوگرامتری در فیلم سازی

 

 

همچنین در سری Nissan Note Ghost Train commercial هم در صحنه های خاصی از فتوگرامتری برای طراحی محیط به صورت مجازی استفاده شد که به بالا رفتن کیفیت بصری فیلم کمک بسیاری کرد.

فتوگرامتری در فیلم سازی و بازی سازی

 

همانطور که در ویدیوی زیر خواهید دید در فیلم مسافران یا Passengers نیز بدن نقش اول فیلم یعنی Chris Pratt با روش فتوگرامتری به صورت سه بعدی اندازه گیری شد و در بعضی از صحنه ها مورد استفاده قرار گرفت.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.